Tuesday, May 19, 2009

Dissolve the Parliament

METRO , manchester; 19 May 2009- CAMERON calls for early election to restrore trust. david cameron has called for an immediate general election as parliament has been 'paralysed' by the expanses scandal. the conseravtive leader said a poll would restore public faith in a political system which had been 'shot pieces'.

Krisis MP's expanses yang melanda Westminster merupakan isu yang dianggap besar oleh rakyat Britain. hatta pada hari ini , Speaker Parliament - Michael Martin di gesa untuk meletakkan jawatan nya serta merta kerana gagal mengawal sidang parlimen dan menyelesaikan masalah over spends MP's.


Sungguh mengaibkan bai seorang MP di sini yang extra expanses yg diperuntukkan pada mereka sekitar £25,000 per annum di pertikaikan dikala rakyat mederita dengan economic crisis sehingga ada kes disebut seorang mechanical engineer terpaksa berdiri di tengah motorway dan promosikan diri untuk mencari kerja! inilah demokrasi ala barat yang benar2 mengamalkan demokrasi dan berjiwa rakyat!

Namun apakah kerajaan Malaysia mampu mengambil langakah serupa dengan negara British yang menjadu kiblat mereka selama ini?. nah, buktikan nya di Perak terlebih dahulu. suara dan kehendak rakyat yang lebih utama jika orang no 1 negara benar2 mahu menjadi The Peoples Prime Minister. Buktikan!!

No comments: