Wednesday, December 31, 2008

Boxing Day

salam sejahtera pada semua pencinta ilmu... para pemuda yang menjadi tongak utama sesebuah tamadun dan peradaban. pemuda adalah aset dan harta paling bernilai bagi sebuah masyarakat. masa depan negara dapat dilihat pada kualiti pemudanya. di tangan pemuda lah era kecemerlangan dan kegemilangan sesbuah negara akan terbukti. jika robek pemuda, maka gelaplah masa depan negara, jika berkilau sang pemuda, maka cerahlah masa depan negara.
Terasa bingkas diri ini untuk menaip sesuatu bilamana mendapat maklumat mengenai kerakusan golongan muda yang menghambat dunia pada saat ini. kajian durex sex global menunjukkan di Malaysia purata anak muda hilang dara @ pertama kali terlibat dengan sex pada umur 17 thn. statistik 2008 menunjukkan angka 257 000 anak luar nikah dan currently 124 000 pelacur di dapati di Malaysia. Kuala Lumpur menjadi hub-pelacur yang menyebabkab Malaysia naik ke tangga ke 2 di Asia dalam jangkitan HIV tertinggi. Hebat Malaysia. Negara ISLAM Hadhari. lanjutan ini, Dr fadzilah kamsah memebuat kajian dan menunjukkan hanya 20% pelajar sekolah menengah yang solat cukup 5 waktu sehari semalam. Nah, lihatlah wahai pemuda yang kukasihi sekalian, hamparan permaidani kebobrokan akhlaq golongan muda yang akan memimpin masa depan. kepada pemuda beginikah henak disandarkan masa depan negara?....
harini bertarikh 31 december 2008 , hari terakhir bagi 2008 dan 2008 bakal melabuhkan tirainya, kita bakal menyaksikan 2009 yang akan tiba.. apakah akan beraku pada 2009 ini?? sempat ku berjalan di Oxford street, London pada 26 dec semepena boxing day untuk melihat gelagat ummat. MasyaALLAH, penuh sepanjang lebih 1km oxford street yang terletak di Zone 1, London, berdekatan dengan Oxfod circus. Pertama kali menjejak kaki ke kota London yang sudah lama ku impikan untuk menjejak kaki kesini. Bermula dari Victoria station, dengan menaiki tube (underground) ku bergerak ke oxford street. lazimnya boxing day sinonim dengan THE DAY bagi seluruh warga UK untuk membeli belah. syurga shopping bg mereka. seawal jam 5am mereka sudah menunggu untuk membeli. setelah berjalan di oxford street dan memebeli sepasang kasut Clarks yang agak murah, ku teruskan perjalanan ke ADGWARE Road, disini semua makanan halal. Alhamdulillah, kami berjalan berlima.. bersama Murabbi dr tanah air. banyak dapat ku belajar dan mengambil semangat pejuang seorang yang amat ku kagumi, ilmunya, akhlaqnya, kerja dakwahnya. Hebat.

No comments: